Ieškoti žaidėjo

Žaidėjo paieška

Teniso lygio įvertinimas pagal NTRP

Teniso lygis
2019 vasario 13 d.

Šią sistemą (NTRP – the National Tennis Rating Program) sukūrė JAV teniso asociacija (United States Tennis Association), siekdama padėti tenisininkams objektyviai įsivertinti savo lygį, kas svarbu organizuojant teniso varžybas ar ieškant teniso partnerio treniruotėms.

 

Savo NTRP lygio nustatymo instrukcijos:

  1. Vertindami savo žaidimo lygį darykite prielaidą, kad jūs žaidžiate prieš tos paties lyties ir to paties lygio žaidėją.
  2. Skaitykite visų žaidimo lygių aprašymus iš eilės (pradedant nuo 1.0 balo) ir nuspręskite, kuris aprašymas labiausiai atitinka jūsų dabartinį žaidimo lygį.
  3. Įsitikinkite, kad jūs tikrai nesate prastesnis ir už bet kurį iš žemesnio lygio žaidėją (pvz.: jei išsirinkote lygį 4.0, tai jūs turite būti geresnis už visus 1.0-3.5 lygių aprašymuose apibūdintus žaidėjus).
  4. Norėdami galutinai įsitikinti dėl savo lygio, peržiūrėkite papildomus informacijos šaltinius (anglų kalba):
    - NTRP žaidimo lygį apibūdinantys įvairūs Youtube video
    Originalios NTRP lygio nustatymo taisyklės

 

Rekomenduojame nesilyginti su kitais žaidėjais tikrinant jų profiliuose nurodytus NTRP lygius, kadangi dalis jų yra įsivertinę neteisingai arba informacijos neatnaujinę pagal dabartinį savo lygį.

 

1.0

Jūs dar tik pradedate mokytis žaisti tenisą.

1.5

Turite labai nedidelę žaidimo patirtį ir žaisdami kol kas daugiausiai koncentruojatės į elementarų kamuoliuko permušimą per tinklą.

 

Varžybose dalyvauti jums dar anksti.

2.0

Pasimušinėti su priešininku jau galite, tačiau trūksta žaidybinėspatirties. Jums dar sunku pataikyti į kamuoliuką su tinkama raketės stygų vieta, reikalingos papildomos pamokos.

 

Jūs dar nesate susipažinę su pagrindinėmis vienetų ir dvejetų pozicijomis teniso aikštelėje.

2.5

Mokotės įvertinti atlekiančio kamuoliuko kryptį ir nuspręsti, kaip smarkiai reikia smūgiuoti, kad palaikyti pastovų žaidimo ritmą. Dar nepakankamai išlavintas judėjimas į kamuoliuką ir ir sugrįžimas į poziciją.

 

Galite palaikyti lėtą ralį su kitais žaidėjais nuo aikštelės galo ir jau pradedate išvystyti smūgio techniką.

 

Esate šiek tiek susipažinęs su pagrindinėmis vienetų ir dvejetų žaidimo pozicijomis korte. Galite dalyvauti pradedančiųjų žaidėjų turnyruose.

 

Galimos silpnosios vietos: Netinkamas raketės rankenos paėmimas (grip), nepilnas smūgio mostas, servo pataikymo nepastovumas, ribotos galimybės sužaisti tašką prie tinklo.

3.0

Gana stabiliai galite atlikti vidutinio stiprumo smūgius, tačiau ne iš visų pozicijų bei trūksta taiklumo nukreipiant kamuoliuką norima kryptimi, gilumu (atstumu nuo galinės linijos) ar stiprumu. Taip pat, kyla problemų kaitaliojant kamuolių ilgį (pvz.: vieną kamuolį smūgiuojant prie galinės linijos, kitą paduodant trumpesnį prie tinklo).

 

Žaidžiant dvejetus su partneriu dažniausiai pasiskirstote principu: „vienas žaidėjas prie tinklo, kitas – prie galinės linijos“.

 

Galimos silpnosios vietos: Nepastovumas kaitaliojant smūgių stiprumą, kylantys sunkumai bandant atmušti smūgį iš nepatogios pozicijos, vengiamas žaidimas prie tinklo.

3.5

Galite gana tiksliai norima kryptimi atlikti vidutinio stiprumo smūgius, tačiau jiems dar trūksta gylio, įvairumo ir galėjimo kaitalioti smūgių ilgumą.

 

Sugebate, tačiau dar gana ribotai, smūgiuoti žvakes, smešus, puolamuosius smūgius veržiantis prie tinklo bei žaisti prie tinklo iš oro.

 

Gana komfortiškai jaučiatės žaisdami prie tinklo, neblogai jaučiate aikštelę ir gebate dvejetų mače gebate žaisti komandiškai.

 

Galimos stipriosios pusės: Galite palaikyti smūgių ralį su priešininku nuo galo. Pradedate tobulinti psichologinius žaidimo aspektus, dirbate su koncentracija, žaidimo taktika bei strategija.

4.0

Gebate tiksliai norima kryptimi atlikti vidutinio stiprumo smūgius, kaitalioti jų gylį(galinės linijos atžvilgiu) tiek iš dešinės, tiek iš kairės pusės.

 

Sėkmingai smūgiuojate žvakes, smešus, puolamuosius smūgius veržiantis prie tinklo, žaidžiate iš oro.

 

Servuodami klystate retai. Dažniausiai taškus pralošiate dėl koncentracijos trūkumo ar skubėjimo.

 

Žaidžiant dvejetus pora veikia kaip komanda, naudoja skirtingas pozicijų kombinacijas ir taktikas.

 

Galimos stipriosios pusės: Stabilus antrasis servas, gebėjimas pastebėti ir išnaudoti galimybes taško užbaigimui ir laimėjimui.

4.5

Galite sėkmingai žaisti kaitaliodamas smūgių stiprumą bei kamuolių suktumą. Efektyviai išnaudojate visą kortą, galite tiksliai kontroliuoti smūgių gylį.

 

Galite parinkti ir įgyvendinti žaidimo strategiją, priklausomai nuo priešininko stipriųjų bei silpnųjų pusių.

 

Galite tiksliai ir smarkiai atlikti pirmąjį servą, taip pat, mokate antrą servą paduoti į norimą aikštelės poziciją.

 

Kartais pernelyg smarkiai sumušate sudėtingus smūgius. Dvejetuose agresyviai žaidžiate prie tinklo iš oro.

 

Galimos stipriosios pusės: Dažnai taškai laimimi atliekant servą arba stipriai atmušant priešininko servą. Mokate apeiti (kompensuoti) savo silpnasias žaidimo puses. Greičiausiai turite savo mėgstamiausią smūgį (arkliuką / kozirį) ir stengiatės konstruoti tašką taip, kad galėtumėte jį panaudoti.

5.0

Galite gerai prognozuoti smūgius ir turite gerai išlavinęs savo arkliuką / kozirį (stiprų smūgį ar žaidimo stilių), kuo dažniausiai stengiatės pasinaudoti konstruojant žaidimo taškus.

 

Galite stabiliai atlikti taiklius laiminčius smūgius (winners) bei išvengti neišprovokuotų klaidų trumpinant kamuolius prie tinklo arba žaidžiant iš oro.

 

Mokate taikliai patrumpinti prie tinklo, pervesti žaidėją mušant žvakę, pasitikti smūgius viduryje aikštės (pusiau iš oro), mušti smešus. Antrasis servas dažniausiai yra gilus ir suktas.

 

Galimos stipriosios pusės: Gerai išnaudojate savo naudai žaidėjo silpnąsias vietas, aktyviai ir stipriai užpuolate žaisdami iš oro arba nuo vidurio aikštelės. Stiprus psichologinis ir fizinis pasiruošimas gali būti viena iš jūsų stiprybių.

5.5

Jūsų pagrindinis ginklas – smūgių stabilumas ir stiprumas. Galite kaitalioti žaidimo strategijas ir smūgių stilių net įtempčiausiuose varžybiniuose mačuose.Itin atsakingais varžybų momentais esant psichologinei įtampai gebate pataikyti tiksliai ten, kur norite.

 

Galimos stipriosios pusės: Galite atlikti puolamus smūgius bet kuriuo mačo metu. Įtemptais varžybinių mačų momentais gebate sėkmingai kaitalioti žaidimo stilių ir strategiją, taip pat, pasirinkti pirmo ir antro servų taktikas.

6.0 – 7.0

Esate turėję intensyvų treniruočių ciklą, rengdamiesi nacionalinėms ar tarptautinio lygio varžyboms, kuriose esate pelnęs reitingo taškų.

 

Parengta pagal usta.com.

 

Atgal

 
 

Komentarai